Regulamin Sklepu Internetowego www.ezocud.pl
- Dane o Sklepie:
Sklep internetowy jest prowadzony przez Agnieszkę Jaroszewską prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Agnieszka Jaroszewska Zdrowy Balans, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń : Zdrowy Balans Agnieszka Jaroszewska ul. Konwaliowa 37 63-004 Tulce NIP 729 199 57 11, REGON 382612477
Sklep internetowy działa pod adresem www.galeria.cud.pl i dalej jest zwany „Sklep”.
- Postanowienia ogólne
Na potrzeby Regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Klient – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; tj. każdy podmiot na rzecz którego zgodnie z Regulaminem mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa Sprzedaży.
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która korzysta ze Sklepu.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu, dostępny pod adresem www.galeriacud/regulamin-sklepu
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem www.galeriacud.pl
- Sprzedawca; Usługodawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Agnieszka Jaroszewska Zdrowy Balans, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 729 199 57 11, REGON 382612477
- Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Usługobiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
- Produkt – towar lub usługa proponowany przez Sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy Sprzedaży.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Formularz Zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Sklep prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sieci Internet, Zamówienia można składać przez całą dobę 7 dni w tygodniu.
- Przez złożenie Zamówienia należy rozumieć dodanie Produktów ze Sklepu do Koszyka i poprawne złożenie Formularza zamówienia.
- Po złożeniu Zamówienia Sklep wysyła do Klienta wiadomość e-mail z informacją o przyjęciu zamówienia, wskazując wybrane Produkty, ceny Produktów, łączną wartość Produktów, wartość Produktów z kosztami wysyłki oraz informacje o wysyłce: dane klienta, adres i sposób dostawy.
- Złożenie zamówienia w Sklepie jest tożsame z wyrażeniem przez Klienta zgody na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i telefoniczną, związanej z realizacją Zamówienia, w tym informacji o przyjęciu Zamówienia, informacji dotyczącej wpłaty, informacji o wysyłce Zamówienia, prośby o recenzję / ocenę Produktów.
- Sklep zastrzega sobie prawo kontaktu z Klientem drogą mailową lub telefoniczną w celu wyjaśnienia wątpliwości lub problemów związanych z realizacją Zamówienia.
- Sklep dokłada starań, aby oferta Produktów była jak najbardziej aktualna i zgodna z dostępnością Produktów na magazynie i u dostawców Sklepu. W przypadku braku Produktów objętych Zamówieniem Klient będzie o tym informowany i może podjąć decyzję o warunkach dalszej realizacji Zamówienia tj. częściowa realizacja, wycofanie się Klienta z zakupu, dalsze oczekiwanie na realizację Zamówienia. Brak odpowiedzi klienta w terminie 7 dni od otrzymania informacji skutkuje anulowaniem Zamówienia.
- W przypadku opłacenia Zamówienia, gdy nie jest możliwa realizacja Zamówienia albo nie jest możliwa realizacja Zamówienia w całości, Sklep informuje o tym Klienta w terminie 7 dni oraz po decyzji Klienta Sklep dokonuje zwrotu całości lub części środków na wskazane przez Klienta konto, w terminie 14 dni.
- Płatności za Zamówienie dokonuje się przelewem na konto Sklepu. Płatności elektroniczne obsługuje PayU.
- Doręczanie przesyłek realizowane jest przez profesjonalne firmy kurierskie: 1) DPD Polska 2) paczkomaty INPOSTDostępne do wyboru sposoby dostawy Zamówienia prezentowane są Klientowi na etapie składania Zamówienia.
- Koszt dostawy Produktu ponosi Klient chyba, że Sprzedawca na stronie Sklepu wskaże inaczej.
- Klient może anulować Zamówienie do momentu otrzymania informacji o jego wysyłce.
- Przyjęcie Zamówienia do realizacji rozpoczyna się po zaksięgowaniu przelewu na koncie Sklepu, z zastrzeżeniem, że w przypadku braku opłaty Zamówienia w ciągu 3 dni od jego złożenia zostanie ono anulowane.
- Sklep wysyła Produkt do Klienta w terminie 7 dni zaksięgowania przelewu na koncie Sklepu lub uzyskania od Klienta decyzji o częściowej realizacji Zamówienia bądź od dnia dostarczenia brakujących Produktów od dostawców Sklepu (w przypadku podjęcia przez Klienta decyzji o dalszym oczekiwaniu na realizację Zamówienia zgodnie z pkt 6). Termin otrzymania przesyłki przez Klienta zależy również od podmiotu dostarczającego przesyłki.
- Do Zamówienia wystawiony jest paragon fiskalny, a na życzenie Klienta wystawiana jest Faktura VAT
- Koszty dostawy zostaną uwzględnione w Zamówieniu. Dostawa odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w Zamówieniu sposób.
- Ceny w Sklepie podawane są w PLN i są cenami brutto Produktów (zawierają podatek VAT) oraz nie zawierają kosztów przesyłki. Cena Produktu jest wiążąca w chwili złożenia Zamówienia. Sklep może zmieniać ceny Produktów oferowanych w Sklepie.
- Sklep zastrzega sobie prawo do przeprowadzania akcji promocyjnych wszystkich lub wybranych Produktów. Zasady promocji zostaną ogłoszone w Sklepie.
- Sklep dokłada starań, aby opisy Produktów oraz ich zdjęcia były zgodne ze stanem faktycznym. W przypadku wątpliwości Klient może się skontaktować ze Sklepem telefonicznie lub mailowo.
- Klient jest zobowiązany do podania w Formularzu Zamówienia prawdziwych danych, a Sklep nie ma obowiązku weryfikowania ich prawdziwości.
- Reklamacje i zwroty
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- Klient może złożyć Sprzedawcy reklamację dotyczącą zawartej Umowy Sprzedaży:
– na adres e-mail: sklap@galeriacud.pl
– w formie pisemnej na adres: Zdrowy Balans Agnieszka Jaroszewska. ul. Konwaliowa 37, 63-004 Tulce
- Reklamacja powinna zawierać: dane Klienta, sposób poinformowania Klienta o rozpatrzeniu reklamacji (pisemnie / za pośrednictwem poczty elektronicznej, adres e-mail lub adres korespondencyjny), wskazanie Produktu/Zamówienia, opis reklamacji, w tym rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości i żądanie Klienta.
- Jeżeli podane w reklamacji informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sklep zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie.
- Sklep rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania kompletnej reklamacji. Jeżeli Klient będący Konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Klienta adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
- Konsument, który zawarł ze Sklepem umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych Produktów.
- Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może zostać wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy.
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego w Sklepie jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- Zwracany przez Klienta Produkt musi być w nienaruszonym stanie, nie może nosić śladów użytkowania, nie może być zniszczony. Produkt powinien być kompletny oraz zwracany w oryginalnym opakowaniu. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Zwracany Produkt należy odesłać na adres Sklepu: Księgarnia Galeria CUD, ul. Św. Marcin 26, 61-001 Poznań wraz z otrzymanym paragonem lub fakturą i formularzem zwrotu, wg wzoru dostępnego na stronie Sklepu w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- Klient odsyła Produkt na własny koszt. Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, dokonane przez niego płatności za zakupione Produkty, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie). W przypadku zwrotu części Produktów z Zamówienia dokonane płatności zostaną zwrócone proporcjonalnie do ich wartości. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
20. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Rękojmia
- Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego Konsumentem zostaje wyłączona.
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady fizyczne lub prawne (rękojmia).
- W przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania Produktu, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
- Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny;
b) złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
- Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
a) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
b) żądać usunięcia wady.
- Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
- W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy albo może żądać od Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny sprzedanej rzeczy. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
- Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedawcę Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedawcy.
- Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedawca, za wyjątkiem sytuacji opisanej w pkt IV ppkt 10.
- Sprzedawca obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca w terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
a) oświadczenia o obniżeniu ceny;
c) żądania wymiany rzeczy na wolną od wad;
d) żądania usunięcia wady.
W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta, za wyjątkiem sytuacji, kiedy w oświadczeniu o obniżeniu ceny Konsument nie wskazał kwoty o jaką cena ma być obniżona. Wówczas termin czternastu dni liczy się od momentu poinformowania Sprzedawcy o tej kwocie.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma z upływem roku od momentu wydania jej Konsumentowi.
- Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż z upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma z upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
- W przypadku, kiedy określony przez Sprzedawcę lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
- W terminach określonych pkt IV ppkt 15-17 Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
- W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
- Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje się pkt IV ppkt 15-16, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
- Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
- Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedawca wadę podstępnie zataił.
- Sprzedawca o ile jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz Konsumenta wykona je bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie przewidzianym w prawie.
- Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
- Prawem właściwym dla umów zawieranych przez Sklep jest prawo polskie, a spory będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne.
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą Produktów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym:
– zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
– zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
– skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Więcej informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zawiera strona internetowa http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Dane osobowe
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności [A2] opublikowanej na stronie Sklepu. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
- Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Zmiana Regulaminu:
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest w szczególności: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu;
- w przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto, Newsletter[A3] ) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący Konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy;
- w przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących Konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
- We wszelkich kwestiach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego oraz odpowiednich ustaw, w szczególności ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.